Ariana | Blogger | X X

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Q&A

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią publikuję dzisiaj odpowiedzi na wasze pytania. Niektóre się powtarzały, więc po prostu odpowiadałam na nie tylko raz. Osobiście spodobało mi się takie Q&A. Jeśli będziecie chcieli, to jeszcze kiedyś takie zrobię :3
Przejdźmy zatem do pytań~.



1. Skąd pomysły na opowiadania?
Pomysły na opowiadania, szczerze powiedziawszy, biorę ze wszystkiego, a czasami nachodzą mnie w najmniej spodziewanych momentach. Tak więc przychodzą mi do głowy po przeczytaniu książek, obejrzeniu anime/filmów/seriali, doświadczeniu czegoś, zobaczenia jakiegoś wydarzenia, podczas słuchania muzyki, spacerowania... Albo gdy kładę się już do snu i potem zamiast rzeczywiście spać, leżę tylko i snuję plany na temat danego opowiadania...

2. Ile czasu zajmuje Ci napisanie jednego rozdziału DiaLovers?
To zależy od kilku czynników. Czasami potrafię napisać go w jeden dzień. Najczęściej jednak zajmuje mi to jakieś 2, 3 dni. Nie wiem jednak, ile wychodzi to w przeliczeniu na godziny rzeczywistego pisania.

3. Jak rozpoczęła się twoja historia z pisaniem opowiadań oraz bloga?
Cóż, zawsze lubiłam tworzyć własne historie/wersje już istniejących historii. Na przykład podczas oglądania/czytania czegoś myślałam sobie "gdybym ja to pisała, poprowadziłabym tę akcję inaczej", "gdyby to była moja postać, zachowałaby się w tej sytuacji inaczej". W końcu zaczęłam spisywać część tych swoich historii i chciałam wiedzieć, co sądzą o nich inni ludzie. Tak wpadłam na pomysł z założeniem tego bloga :3

4. Skąd pomysł na nazwę bloga?
Chciałam wymyślić coś w miarę oryginalnego i związanego z pisaniem. A że w tym czasie lubiłam pisać piórem i część opowiadań właśnie nim spisywałam na kartkach... Połączyłam to ze sobą i powstały Historie Pisane Piórem.

5. Skąd wzięło się twoje zamiłowanie do BTS/jak stałaś się A.R.M.Y?
Gdy zaczynałam słuchać k-popu, pewna osoba poleciła mi jedną z piosenek BTS. Posłuchałam, stwierdziłam, że jest fajna. Później przesłuchałam jeszcze kilku ich piosenek, po czym postanowiłam poszukać w Internecie jakichś informacji na ich temat. W ten sposób natknęłam się na jedną z ich najnowszych w tamtym czasie piosenek i poczułam się oczarowana. Wróciłam do szukania informacji. Chciałam poznać ich imiona... I BUM! Nim się spostrzegłam wpadłam po uszy. I tak oto od tamtego czasu dumnie określam się mianem A.R.M.Y. 

6. Od jak dawna oglądasz anime/czytasz mangi?
Jakoś od... 6 lat bodajże.

7. Jaki językami biegle władasz?
Swoim, hueh. A tak serio to polskim. Nie wiem, czy mój angielski można uznać za biegły, ale się staram.

8. Jaka jest twoja ulubiona książka/manga i anime?
Jeśli chodzi o książkę to... Hmm... Seria o Percy'm Jacksonie oraz o Apollo Ricka Riordana. Natomiast anime - Noragami, Free!, Fairy Tail, Ao no Exorcist.

9. Grasz w gry? Jak tak, to jaka jest twoja ulubiona?
Lubię gry typu visual novels np. My Sweet Proposal, Shall we date?: Blood in Roses, Sweet Scandal.

10. Czy też czekasz na 3 sezon DiaLovers?
Raczej nie czekam jakoś z niecierpliwością, bo na samą myśl m.in. o Yui coś mnie trafia... Ale jak wyjdzie, to obejrzę. 

11. Polecasz jakieś ff na wattpadzie? (najlepiej związane z jakimś anime lub BTS)
Ekhm, gorąco polecam: I NEED U, Interview with BTS i Stigma
A tak serio, to sama mam problem ze znalezieniem jakiegoś fajnego, dobrego ff na wattpadzie. Polecić mogę jednak np. invisible kidsGdybyś ty lub ktoś inny znalazł jakieś dobre ff na wattpadzie, to proszę o polecenie mi go :3

12. Skąd pomysł na nazwę "LadyKanra"?"Kanra" to pseudonim, jakiego w internecie używała jedna z moich najukochańszych fikcyjnych postaci - Izaya Orihara. Dodałam więc do niej tylko "lady" (jako angielski zwrot grzecznościowy, "pani", "dama"). Wiem, mało oryginalne. Gdy wpadnę na coś lepszego, to zmienię tę nazwę.

13. Masz jakieś porady dla osób, które chcą zacząć pisać ff?Hmm... Po pierwsze, zastanów się czy na pewno chcesz pisać ff, bo szczerze mówiąc, nie widzę sensu w nazywaniu ff historii, w której zmienia się praktycznie wszystko poza imionami bohaterów. Po drugie, zastanów się, czy chcesz zmienić coś  w oryginalnej historii i jeśli tak, to jak wiele (odwołanie do poprzedniego punktu). Po trzecie, zapoznaj się jak najlepiej z oryginałem (fabułą, charakterami postaci, kluczowymi informacjami). Po czwarte, baw się dobrze!

14. Jaki jest twój ulubiony kolor?
Czarny oraz niebieski.

15. Kiedy masz urodziny?
18 czerwca ^^

16. Jaka jest twoja ulubiona piosenka BTS?
Uch... wszystkie? Uwielbiam ogół muzyki BTS, więc naprawdę trudne jest dla mnie wskazanie tylko jednego tytułu. Strzelę więc po prostu, że aktualnie jest to Not Today.


17. Wolałabyś pojechać do Japonii czy do Korei?
Zależy, gdzie akurat BTS mieliby koncert, haha~. A tak na poważnie... Lubię oba te kraje, więc najchętniej odwiedziłabym oba. 

18. Jakie masz hobby? (oprócz pisania xD)
Jeśli można uznać to za hobby, to czytanie, słuchanie muzyki, słuchanie BTS, oglądanie BTS, czytanie o BTS, BTS... Ekhm.

19. Czemu Natsuki ma akurat taki design?
Domyślam się, że chodzi o jej wygląd? No to tak... Czarny i niebieski to moje ulubione kolory. Poza tym, mam słabość do ciemnych włosów i niebieskich oczu (zarówno u postaci fikcyjnych, jak i prawdziwych osób). Własnie dlatego dałam takie Natsuki. No, plus chciałam stworzyć przeciwieństwo Yui także w tym aspekcie. Dalej... Natsuki jest niska, ponieważ sama jestem niska xD I stwierdziłam, że będzie to uroczo wyglądać. To chyba tyle~.

20. Czemu ją sparowałaś z Ayato?
Po pierwsze, Ayato jest moją ulubioną postacią  z DL. Po drugie, uznałam, że będzie zabawnie, gdy połączy się ich charaktery. Nie wiem, jak wy, ale ja uwielbiam sceny ich sprzeczek. Zawsze mam niezły ubaw, gdy je opisuję xD

21. Zmieniłabyś Ayato na innego braciszka?
Teraz już nie, ale gdybym wtedy nie wybrała właśnie jego, to Natsuki skończyłaby najprawdopodobniej z Laito lub Subaru.

22. Jak trafiłaś na to anime?
Przypadkowo. Przeglądałam kiedyś na jakiejś stronie anime z nowego sezonu i natknęłam się na DL, które było dość wysoko w rankingu. Postanowiłam je więc obejrzeć.

23. Ile masz wzrostu?
153 cm.

24. Jakie jeszcze wampirze anime lubisz poza Dia?
Blood Lad, Servamp, Owari no Seraph oraz Strike the Blood.

25. Pierwsze obejrzane anime?
Zależy, jak na to patrzeć. Jeśli chodzi o takie całkiem pierwsze to prawdopodobnie było to Pokemon. Jeśli natomiast chodzi o takie, które świadomie obejrzałam wiedząc już, co to jest anime, to Ao no Exorcist.

26. Kiedy zdałaś sobie sprawę z tego, że BTS stał się ważnym zespołem dla ciebie?
Ciężko stwierdzić, kiedy dokładnie to nastąpiło... Pierwszy raz, kiedy sobie to uświadomiłam miał miejsce pewnie jakoś w pierwszych tygodniach od ich poznania, kiedy odkryłam, jak duży mają na mnie wpływ, jak bardzo cenię ich słowa i że już się od nich uzależniłam xD 

27. Czego nie lubisz w sobie albo jaką masz negatywną cechę, która ci przeszkadza?Chociażby to, że łatwo się denerwuję.

28. Jakie masz wartości w życiu?
Bliscy, zdrowie, pasja, marzenia, wiara... Coś w ten deseń.

29. Czy posiadasz rodzeństwo?
Tak, dwie siostry.

30. Czy masz swoją ulubioną potrawę?
Hmm... Pizza, spaghetti, naleśniki... Jakbym miała wymieniać wszystkie to lista by się jeszcze trochę ciągnęła, więc zostańmy tylko przy tych xD Po prostu lubię jedzenie w ogóle~.

31. Od kiedy piszesz opowiadania?
Tak "na poważnie" wzięłam się za to jakoś bodajże w 3 klasie gimnazjum.

32. Czy masz swojego ulubionego autora?
Jeśli chodzi o profesjonalnego pisarza, to jest nim Rick Riordan.

33. Ile masz lat?
18 czerwca stuknęło mi 19.

34. Co najbardziej lubisz robić?
Pisać, czytać, oglądać anime/seriale, słuchać muzyki, przeglądać internet, robić rzeczy związane z BTS, jeść, spać~.

35. Czy cieszysz się, że masz czytelniczki?
Chwila, moment! A przepraszam bardzo, kto by się nie cieszył? Po to piszę, aby ktoś to czytał. Gdybym nie miała żadnych czytelniczek/czytelników to po prostu bym nie publikowała swoich opowiadań. Więc to chyba jasne, że się cieszę~. A jeszcze bardziej się cieszę, gdy te czytelniczki dzielą się ze mną opiniami na temat moich historii~.

36. Jakiego rodzaju muzyki słuchasz? 
Tak właściwie, to wszystkiego, co wpadnie mi w ucho. Kiedyś słuchałam głównie rocka i j-popu. Teraz przerzuciłam się bardziej na k-pop, ale wciąż słucham wszystkiego, co mi się spodoba.

37. Twoja najlepsza cecha charakteru?
Hmm... Nie mam pojęcia. Nie potrafię sama tego stwierdzić.

38. Lubisz czytać książki? Jeśli tak, to jakie?
Oczywiście, że lubię! Zazwyczaj czytam jakieś młodzieżówki z takich gatunków jak fantasy, paranormal romance itp.

39. Masz ulubiony film?
Nie oglądam za dużo filmów, więc ciężko stwierdzić... Niech będą te dwa z serii "Percy Jackson i bogowie Olimpijscy".

40. Interesujesz się historią?
Może nie jakoś bardzo-bardzo, ale lubię historię. Zdawałam z niej nawet maturę, tylko nie wiem po co XD

41. Czy posiadasz przyjaciół/przyjaciela?
Jestem ostrożna z tym słowem, ale chyba mogłabym go użyć w stosunku do dwóch osób.

42. Czy posiadasz przyjaciół/znajomych w internecie?
Chyba więcej niż w rzeczywistości xD

43. Skąd wzięłaś pomysł na bloga?
Ze swojej głowy, która szukała rozwiązania kwestii publikowania moich historii.

44. Czy posiadasz Facebooka?
Owszem, posiadam.

45. Czy jesteś realistą czy może marzycielem?
Staram się być raczej realistką, ale lubię też sobie pomarzyć, więc... chyba gdzieś tak pół na pół.

46. Do której klasy chodzisz?
Do żadnej~. Skończyłam liceum, teraz czekam na przyjęcie na studia.

47. Jaki jest twój ulubiony sport?
Leżenie plackiem. Nie jestem pewna, czy jakiś mam. W szkole lubiłam czasem pograć np. w siatkówkę/koszykówkę. A tak indywidualnie, to lubię jeździć na rolkach.

48. Jakie masz plany na przyszłość?
Dostać się na studia i jakoś je skończyć. Potem znaleźć dobrą pracę i próbować wydać książkę.

49. Czy oprócz anime masz jeszcze jakieś zainteresowania?
Czytanie, pisanie, jedzenie, BTS... Ogólnie różne rzeczy związane z Azją.

50. Jesteś w jakimś fandomie?
Tak, w jednym, jedynym, wspaniałym fandomie, jakim jest A.R.M.Y ^^


51. Ulubiony zespół/wykonawca?
BTS!

52. Oglądasz seriale? Jakie?
Oglądam, ale w sumie od dość niedawna... I głównie są to seriale młodzieżowe, np. Trzynaście Powodów, Riverdale czy aktualnie oglądane Shadowhunters i The 100.

53. Ulubiony przedmiot szkolny?
Przerwa. No, może niech będzie angielski.

54. Jest jakaś rzecz, w której jesteś dobra, ale jej nie lubisz robić?
Chyba nie... Z reguły, jeśli jestem w czymś dobra, to raczej lubię to robić.

55. Skąd zainteresowanie anime?
Po prostu pewnego razu pewna osoba poleciła mi Ao no Exorcist. Obejrzałam, spodobało mi się i z czasem zaczęłam oglądać także inne tytuły.

56. Zbierasz mangi?
Zbierałam, ale przestałam, bo jednak sporo pieniędzy na to szło, a miejsca na kolejne tomy też wcale nie przybywało...

57. Ulubiony gatunek filmowy?
Nie posiadam. Ale podobnie jak z książkami - lubię te z nadnaturalnymi elementami. 

58. Szczęśliwa liczba?
Jakoś... chyba nie posiadam.

59. Jesteś może introwertyczką/ekstrawertyczką, a może neurotyczką czy też melancholijką? 
Introwertyczką.

60. Ktoś z twoich znajomych wie, że prowadzisz bloga?
Tak, część osób o tym wie.

61. Co najbardziej lubisz w DL?
Chyba ten potencjał, którego twórcy nie wykorzystali w pełni. 

62. Kiedy zaczęłaś oglądać, słuchać koreańskich piosenek?
Nie pamiętam dokładnie, ale było to na pewno ponad rok temu. Przyczynił się do tego zasłyszany gdzieś fragment piosenki SNSD. Spodobał mi się, więc postanowiłam poszukać całości. I tak to przeszło od polubienia jednej piosenki do zostania fanką gatunku~.

63. Twój styl ubioru?
Uwielbiam czerń, więc to właśnie w ubraniach w tym kolorze można mnie najczęściej zobaczyć. Najczęściej noszę dżinsy (najbardziej lubię czarne rurki), czarne tuniki bądź T-shirty z nadrukami ze zwierzętami i wygodne, sportowe buty. Nieodłącznym elementem mojego codziennego stroju jest czarno-srebrna biżuteria. No, jeśli gdzieś wychodzę to dochodzą do tego jeszcze czarne, bezprzewodowe słuchawki~. Czy jest to jakiś konkretny styl? Sama nie wiem. Po prostu tak się zazwyczaj ubieram - wygodnie i w ulubionym kolorze.

64. Pierwsza koreańska piosenka, którą przesłuchałaś?
Hmm... To dość trudne pytanie, ponieważ nie jestem w stanie stwierdzić, czy kiedyś nie słyszałam jakiejś koreańskiej piosenki, ale zwyczajnie nie wiedziałam, że jest koreańska. Natomiast, jeśli patrzeć na to, jaka była pierwsza taka piosenka, jakiej świadomie słuchałam... To wciąż jest problem xD Wydaje mi się, że było to albo:

EXO - Overdose


albo:
SNSD - Run Devil Run



65. Czy próbowałaś kiedyś napisać piosenkę?
Nie. Piosenek mogę słuchać, a nie je tworzyć. Podobnie jak z wierszami - nawet nie wiedziałabym, jak za się za to zabrać.

66. Gdzie, w jakiej miejscowości mieszkasz?
W niewielkim mieście zwanym Knurowem.

67. Czego nie lubisz, prowadząc bloga?
Np. tego, że czytelnicy z nieznanych mi przyczyn nie zawsze (i nie wszyscy) chcą komentować moje posty/historie.

68. Czy czasami nie chce ci się wstawiać opowiadania?
Nie. Jeśli już coś napiszę, to raczej chcę to jak najszybciej opublikować. Może mi się co najwyżej nie chcieć napisać tego opowiadania. 

69. Wyjeżdżasz gdzieś na wakacje?
Nie wiem. To zależy od kilku elementów, więc ciężko mi stwierdzić.

70. Dlaczego nie dobrałaś Natsuki do innego z braci Ayato?
Jak już wspominałam, Ayato to moja ulubiona postać i stwierdziłam, że może być ciekawie po połączeniu ich charakterów. Na początku pisania DL nie byłam jeszcze pewna, kogo wybrać, ale w końcu po prostu padło na niego. Jednak pozostałych braci również lubię, więc może jeszcze kiedyś napiszę z którymś z nich jakiegoś one shota albo coś w tym stylu.

71. Żałujesz czegoś związanego z blogiem?
Może tego, że nie jestem w stanie pisać tak dużo i dobrze, jakbym tego chciała. I tak jak już wcześniej pisałam - tej sytuacji z komentowaniem. 

72. Masz starsze rodzeństwo?
Tak, siostry.

73. Masz swój własny pokój?
Mam.

74. Jakie słodycze lubisz?Słodkie. Nie jestem jakoś wybredna, jeśli chodzi o słodycze, ale chyba najbardziej lubię czekoladę/słodycze z czekoladą.

75. Na czym piszesz opowiadania?
Głównie na laptopie. W wyjątkowych przypadkach na tablecie.

76. Jak wyglądasz?
Jestem niska i raczej szczupła. Mam jasną cerę ze sporą ilością piegów, brązowe oczy i ciemnobrązowe włosy sięgające mi mniej więcej do ud. 

21 komentarzy:

  1. Jejku, Odpowiedzi są leprze niż się spodziewałam! Widzie w tobie bratnią dusze XD.Ale wracając do tematu, Bardzo spodobała mi się propozycja osobnego opowiadania z Subaru lub Laito^^ Czekam na nowe informacje i rozdziały z niecierpliwością oraz liczę na ponowne pojawienie się Q&A.Cieplutko pozdrawiam i weny życzę

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ee tam! XD Wreszcie znalazłam kogoś ze zbliżonym wzrostem do mojego \|-^-|/
      ~ Pozdrowienia dla niziołków

      Usuń
    2. Yay! XD Małe jest urocze~.

      Usuń
  3. Jaka niziutka jesteś jak uroczo. Jesteś introwertyczką - a już myślałam, że jestem jedyna :D bardzi fajne Q&A i dziękuje, że odpowiedziałaś na moje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam!
    Kto by pomyślał, że moje pytanie będą wzięte pod uwagę i otrzymają odpowiedź? Świetnie.Powiem, że dużo ciekawego się o Ciebie dowiedziałam.Zazdroszczę wzrostu, też chciałabym być taka niska.Po raz kolejny z kolejną autorką mam coś wspólnego.
    Pozdrawiam Kasia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadałam na wszystkie pytania, które się nie powtarzały~. A co mamy wspólnego? :3

      Usuń
    2. Z sobą mamy wspólne zamiłowanie do ulubionych kolorów, wartości o życiu, jednej ulubionej potrawy a mianowicie spaghetti, wpadającej w ucho muzyki, znajomych w internecie, podobne uprawianie sportu, styl ubierania, także posiadam własny pokój i uwielbiam słodycze *-* To już prawdopodobnie wszystko.

      Usuń
    3. Haha, okay~. Fajnie wiedzieć ;3

      Usuń
  5. O jeju^^ napisałaś się ;D
    Mmm... mamy dużo wspólnego XD
    Wiesz... może kiedyś w przyszłości napisała byś coś z Laito w roli głównej hihi Byłabym bardzo zainteresowana*_*
    PS.Masz talent, świetne Q&A i wgl. już nie mogę się doczekać nowego rozdziału;*
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi ^^ Myślę, że jest spora szansa na to, że napiszę coś o Laito ;3

      Usuń
  6. Bardzo liczę też na jakąś opowieść z Subaru. Nie to żebym nie lubiła Laito, bo go uwielbiam:3 lecz Subaru to moja ulubiona postać i naprawę rewelacyjnie byłoby coś przeczytać z nim w roli głównej^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś, jak mnie natchnie, to coś takiego napiszę ;3

      Usuń
  7. Trafiłam na ten blog tak z 7 godzin temu.... Zdążyłam przeczytać już wszystkie chapters z DL... Taki ból ze nie ma więcej rozdziałów. ... EH T^T
    ...
    ...
    Rozryczę się kiedy Natsu wybierze Ayato zamiast Rukiego T^T
    Mam po prostu ochotę by Ayato znikł i żeby wybrała Rukiego...
    Może i jestem trochę chora mówiąc to (xD) ale jakoś mi smutno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, jestem w trakcie pisania kolejnego rozdziału~. A co do tej sprawy z Rukim... Czytałaś uważnie ostatni rozdział i takie jedno ważne zdanie, które wypowiedział Ruki? xD

      Usuń
    2. Tak, mówił cos ze na razie musi zignorować swoje pożądanie~
      ...
      Ale tak szczerze, podoba mi się jak zaczynam płakać gdy o nich czytam, ta sytuacja jest głębsza niż jej relacje z Ayato, tu jest prawdziwy powód. Co z tego ze to brat z siostrą xD
      .
      Ale jak już jest Ayato, To niech będzie ten Ayato...
      Proszę o więcej zboczonych scenek xD

      Usuń
    3. Ale szczerze mówiąc najbardziej boję się możliwości bycia rozczarowaną z 3 sezonu (jeśli wyjdzie, hehe. T^T) przez tą opowieść, bo jest doprawdy niesamowita.

      Usuń
    4. Aww, dziękuję~ ^^ Na oryginał niestety wpływu nie mam. I to dobrze, jeśli podoba Ci się ich relacja~.

      Usuń