Ariana | Blogger | X X

niedziela, 3 lipca 2016

Girl Book Tag

Witajcie! Tym razem zostałam nominowana aż przez trzy osoby (Marzycielkę Karolinę, Kagayaki Shirubę oraz Klaudię Wenderską) do Girl Book Tagu. Cóż to takiego? Sama nie wiedziałam póki mnie nie nominowały xD Ale już wyjaśniam~. 
Otóż Girl Book Tag polega na tym, że do 10 podanych opisów należy dopasować postacie pochodzące z jakichś książek, seriali lub filmów oraz uzasadnić swój wybór. Jednak żeby nie było tak łatwo (a przynajmniej dla mnie staje się to w ten sposób nieco trudniejsze) muszą to być postacie żeńskie. W dodatku nie mogą należeć do świata anime i mangi. 
No, to jedziemy z tym wyzwaniem.

1. Troskliwa - postać, której nie można nie pokochać.
Pierwsza na myśl nasunęła mi się Dee Black z serii "Lux", którą właśnie czytam. Przez dwa pierwsze tomy uważałam ją za bardzo uroczą dziewczynę. Niestety później w skutek pewnego tragicznego zdarzenia jej charakter nieco się zmienił. Ale jak można byłoby ją winić? W każdym razie, ja nadal ją lubię i mam nadzieję, że w dalszych częściach mimo wszystko wróci do siebie. Nie wiem, czy można jej nie lubić. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę jej troskliwość wobec braci oraz przyjaciół.


2. Kumpela - postać, z którą mogłabyś/mógłbyś się zaprzyjaźnić.
Och, dlaczego nie można wybrać męskich postaci?! Dlaczego?! Byłoby o wiele prościej! T^T  Ale dobrze, zasady to zasady... Hmm... No to może niech będzie Mara Dyer, główna i zarazem tytułowa bohaterka tegoż cyklu. Podoba mi się m.in. jej dość silny charakter, który utrzymał się pomimo chaosu w jaki zamieniło się jej życie, a także jej świetne teksty jak np. "Dziwiłam się, jak udaje mi się zachować normalną psychikę, kiedy bez przerwy wmawia mi się, że jestem nienormalna." A zresztą, polubiłam większość postaci z tej trylogii.


3. Kokietka - postać, która zawsze pojawia się w nieodpowiednim momencie.
Myślę, że będzie tutaj pasować Camille Belcourt z serialu "Shadowhunters" oraz serii książek pt. "Dary Anioła". Co tu dużo wyjaśniać? Swoim istnieniem naprawdę sporo namieszała w życiu innych bohaterów.


4. Rozpustna - myśląca tylko o sobie.
Dajmy na to... Marcie Millar z serii książek "Szeptem". Rozpieszczona i zadufana w sobie manipulantka, która robi to, co chce. A gdy nie jest w stanie sama czegoś zrobić, to wykorzystuje do tego celu innych ludzi.


5. Poprawna - postać, która musi mieć wszystko zaplanowane i przygotowane na każdą okazję.
Annabeth Chase z książek i filmów o Percy'm Jacksonie. Inteligenta dziewczyna, która wszystko musi przemyśleć zanim podejmie jakąś decyzję. Nie lubi także działać impulsywnie. Chyba pasuje, prawda?


6. Zachwycona - postać zgadzająca się na wszystko, rzadko mająca swoje zdanie.
Do takiego opisu pasuje mi postać Hany Tate z "Delirium". Okay, może jeszcze przed zabiegiem, a potem troszkę w zakończeniu ostatniego tomu wykazała się własną inicjatywą i parę razy miała własne zdanie na jakiś temat, lecz przez większość historii robiła po prostu to, czego wymagano od niej jako od "zdrowego" obywatela.


7. Lwica - postać, która ma zawsze wymagania i trudno ją czymkolwiek zadowolić.
Po raz kolejny odniosę się do twórczości Ricka Riordana oraz jego historii poświęconych greckim i rzymskim półbogom. Jeśli ktoś ma podstawowe pojęcie o którejś z tych mitologii, to nie powinien się zdziwić, że do tego punktu wybiorę Herę. Trudno byłoby zaprzeczyć (albo raczej nawet się nie da) temu, że ma ona wymagania (a także pretensje) do wszystkich i wszystkiego. 


8. Agresywna - postać kick ass.
Na tę chwilę stwierdzam, iż to zdanie wprost idealnie opisuje bohaterkę "Mrocznych Umysłów" - Vidę. Bez dwóch zdań jest agresywna. W dodatku, zawsze wydaje się być chętna, aby skopać komuś tyłek - nie patrząc na płeć, rozmiary itp. 


9. Zmienna - postać, która często zmienia uczucia.
Z braku lepszych pomysłów na tą chwilę podam Jo Arringford z cyklu książek pt. "Wybrani". Chyba można powiedzieć, że była zmienna z powodu problemów ze swoją psychiką.


10. Zraniona - postać po przejściach.
Nie chcę się znowu powtarzać, ale niestety najlepszym skojarzeniem wydaje mi się Ruby Daly, kolejna i główna bohaterka "Mrocznych Umysłów". Dlaczego właśnie ona? Cóż, moim skromnym zdaniem wymazanie się z pamięci własnych rodziców, najlepszej przyjaciółki, a także ukochanego chłopaka raczej nie jest czymś przyjemnym. A na dokładkę zaserwowano jej jeszcze pobyt w bardzo przyjaznym ośrodku pełnym milutkich osób. Można byłoby wymienić tego więcej, ale nie będę się za bardzo rozpisywać. Wydaje mi się, że takie uzasadnienie wystarczy.


Ja nominuję:

A jeśli jeszcze ktoś chce podjąć się tego wyzwania, to niech zgłosi się w komentarzu. Chętnie jeszcze kogoś nominuję ^^

8 komentarzy:

  1. Większości tych książek nie znam, seriali zresztą też ;-; cóż, gustuję zazwyczaj w fantastyce i horrorze, ale twoje nominacje ( po przeczytaniu opisów ) są (według mnie) jak najbardziej trafne.

    Aż mnie korci... jeśli chcesz to nominuj persałka ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serie "Lux", "Dary Anioła", "Szeptem", "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" oraz "Mroczne Umysły" zaliczają się do fantastyki/nadnaturalnych, a "Mara Dyer" to horror. Polecam wszystkie :3 I persałek został nominowany~.

      Usuń
    2. PPercy jest mi akurat znany xd chociaż reszty książek na oczy nie widziałam, niestety xdd Jeśli polecasz to poszukam w bibliotece, czy coś ^^ a z tą nominacją to jest tak, że ja mam odpowiedzieć na identyczne pytania, tak?

      Usuń
    3. Tak. Do tych samych haseł musisz dopasować jakieś swoje odpowiedzi.

      Usuń
  2. Dary Anioła, Szeptem i Wybrani- miłość mojego życia!!! Reszty nie czytałam/oglądałam ;D Ale serial shadowhunters to istna porażka T.T Wiem, wiem pod innymi postami nie komentuje ale jestem z tobą od jakiegoś roku i ta notka zmusiła mnie do tego ;)
    Pozdrawiam
    Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro zaglądasz tutaj od tak długiego czasu, to byłoby mi miło, gdybyś jednak zdecydowała się odzywać także pod innymi postami ;3 I jak najbardziej polecam pozostałe tytuły.

      Usuń
    2. Teraz to napewno będę komentować! ^.^

      Usuń